Vad sägs om rökförbud? (Huangshan)

Jag hör till den grupp av människor som har så himla svårt att andas i närheten av någon som röker.. Jag avskyr det och känner mig så himla ohälsosam! Usch! Det absolut värsta här i Kina är alla som ständigt röker.. Överallt! Det är tyvärr tillåtet att röka på nästan alla offentliga platser här, så folk sitter ju inne på hotellen, i bilar, i bussen i affärer och på restauranger med sina cigaretter. Även på platser där det faktiskt finns en förbudsskylt.. Morr!

Det finns inget äckligare än att hamna vid ett bord bredvid en grupp som röker när man just fått sin mat inburen. Det går inte att bara lämna maten för att fly och det går inte att andas medan man sitter där. Ett himla problem! Och hur kul känns de när man är i en taxi mitt ute i ingenstans och chaffuören tar fram cigarettpaketet och börjar röka? Inte det minsta trevligt om du frågar mig!

Vad sägs om att alla kineser börjar införa rökförbud och faktiskt följde det? Då skulle antagligen Kinas befolkning börja få betydligt bättre hälsa dessutom.. Ett smart tips från utlandet!

Kommentarer

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0