Att börja dåligt men avsluta bra

Jag började min fredag med (högst ofrivillig) glaskrossning. På köksbordet. Och i min hand. Om det kändes som en av topp 10 bland bra morgnar i mitt liv? Nja. Låt oss säga att jag inte var helt nöjd med min insats där. Normalt sett brukar hela min dag bli upp och ner när morgonen går åt skogen, men detta var ett undantag.
 
 
Vi spenderade nämligen kvällen med att äta god mat i Linköping, hemma hos min allra bästa vän och hennes karl. Nämnde jag att vi hade skönaste fladderbrallorna på oss? Eller att det var ett år sedan vi senast träffades? Och att hon är my sister from another mister? Det kan liksom omöjligt bli annat hur bra som helst. 
 
På tal om inget. Ser ni basilikaplantan i fönstret på bilden? Ja, den där plantan som man lätt förväxlar med en mindre afrikansk djungel.. Just precis den. Det är basilika. Fattar ni hur galet gröna fingrar min bästis har? Vem får en ICA-basilika att bli större än en 5-månaders bebis? Hon uppenbarligen. Det är crazy. Och hon odlar tomater, chilifrukter och annat ballt ute på deras balkong. När det kommer till den gröna världen är hon defintivt min idol. Så idag ska jag plantera om växter här hemma. Håll gärna tummarna för att de överlever mer än två veckor!

Kommentarer

vilma bolding

Postat 2013-08-20 01:13:44
Blogg: http://ladylay.blogg.se

Vilka snygga brallor!

Svar: Haha! Tycker du? :) Min man tycker istället att fladderbrallor är bland det fulaste han sett. Men jag trotsar honom, för de är så rackarns sköna. Guds gåva till mänskligheten liksom. ;)
Hanna

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0