Att ramla över nya uppdrag

Ibland händer de mest udda sakerna och jag slutar verkligen aldrig att förvånas. Livet är allt bra spännande. För ungefär en månad sedan fick jag (från en främling) ett mail med en kommentar om vår bröllopsvideo, jag skickade ett svar och en vecka senare fann jag mig själv framför datorn där jag trixade ihop bröllopsprogram till denne främling och hans blivande fru. Jaha, hur gick det till? Vi började umgås, prata bröllopsplaner, bolla idéer och det kan nog ha varit en av de märkligaste situationer jag funnit mig själv i. Ändå klickade det och trots viss åldersskillnad är det som om vi känt varandra i 10 år. Minst.
 
Sedan råkade det även vara så att det fanns en dotter med i bilden. Utan att jag själv vet riktigt hur det gick till är jag numera också barnvakt och lektant när så finns behov av. Det är kanske det mest galna av allt, men mer om det vid senare tillfälle.
 
 
Eftersom jag var i Spanien när bröllopet ägde rum så fanns vissa problem för mig att kunna närvara. Otur, men man kan inte få allt. Dagen efter att vi satt fötterna på svensk mark var jag dock förbi och hälsade på, grattade och så hade vi en mini-fotosession med hela familjen. Uppklädda och piffade precis som på bröllopsdagen. Till och med blommorna hade överlevt utan större skavanker. Och med så fina motiv blev såklart även bilderna fina.
 
Nu, efter en dryg månad, känner jag mig mer som "en i familjen" än som något annat. Jag kan som sagt inte sluta förvånas. Man möter nya människor, knyter kontakter och skaffar vänner på de mest oväntade sätt genom livet. Och här står jag nu, känner mig som ett levande frågetecken och har ingen aning om hur detta gick till. Fast fint är det minnsann.
 
Livet alltså, den solklart mest spännande resa jag någonsin kommer göra!

Kommentarer

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0