Solokvist

Ja nu har älsklingen landat i Sverige, och själv är jag ensam i lägenheten. Usch och fy! Känns alldeles för tomt att bo ensam här hemma, och ingen att möta mig vid bussen efter skolan, men det är ju ”bara” frågan om några månader. Det är vad jag försöker lugna mig själv med just nu, dock fungerar det helt värdelöst. Haha. Som tur är så kommer mamma ner om ungefär en månad, vilket gör att det hela känns lite bättre. (Och jag har ju trots allt en hel del människor från skolan att umgås med, men ändå. Det är ensamt att bo och sova själv, inget för mig i långa loppet!)


Nej nu ska jag allt se till att göra kvällens läxor samt ta mig ett dopp i poolen. Dessutom måste jag laga mat, annars kommer min mamma jagandes med stekpannan i högsta hugg! Inget jag frivilligt tänker utsätta mig för, så bäst att inte slarva (hur tråkigt det än må vara att laga mat inför ”singelmiddag”).


Jag avslutar detta inlägg med ett meddelande.


Bästa morfar,

Jag vill gärna ha lite liv här i lägenheten, så om du sitter och slappar framför TV:n kan du väl istället packa väskan och komma ner till ditt fantastiskt underbara barnbarn!? Haha.

Ps. Jag lovar att inte tvinga dig att laga mat åt mig!

Kram!


Kommentarer

mamma

Postat 2011-08-25 17:25:32

Solokvist? Det där kan du ju råda bot på. Slit tag i granntanten vetja! Men rätt har du i att äta ska du, annars blir mammsen riktigt ilsk när hon kommer o får se dig. Det blir invägning då ska du veta. Vi saknar dig älskling ( även om du mest verkar sakna någon annan som du har träffat betydligt mer närliggande i tid!!):)

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0