Längtan efter livet på landet

 
Hus, hus, hus - som jag längtar! Och då har vi ändå många år kvar dit. Rackarns bananer alltså! Eller ja, många år var kanske att ta i. 3,5 år kvar tills min utbildning är helt klar, ja det går ju egentligen ganska snabbt. Det är inte så att vi ogillar att bo i vår nuvarande lägenhet. Absolut inte. Det är perfekt för oss, och jag har inte sett någon plats i Göteborg där jag hellre vill bo. Vi har nära till naturen (men ändå väldigt nära till centrum) och det känns inte alls som att bo "i stan". Samtidigt så är det ju inte samma sak som att bo i ett hus på landet. Och jag är verkligen en "bo på landet-människa". Att få andas den friska luften, ha nära till djuren och leva i den mer harmoniska tillvaron som bara finns i en by på landet. Det är där jag hör hemma. Idag är en längta-lite-extra-dag. Det kanske märks? Nä nu får jag pallra mig ut på en promenad förbi vattnet så jag kan konstatera att det faktiskt inte är så hemkst här heller.

Kommentarer

Maria

Postat 2013-04-19 08:38:53

Absolut, det kommer gå jättefort! Jag har i juni läst 3 av 3,5 år vilket känns overkligt men härligt. Jag längtar också till lugnare vidder. Just nu bor vi precis mitt i stan med spårvagnar och bussar och kör nedanför balkongen, men just nu passa det helt perfekt med det läget, närheten till skolan och stationen. Men jag längtar verkligen tills vi i februari ska flytta neråt vår hemtarkt igen och bo in oss i ett lugnare område. För att inte prata om hur mycket jag längtar efter katt. Vi pratar nästan varje dag om när vi flyttar och ska skaffa katt. Så länge har jag väggalmanacka, dörrmatta, servettställ etc. med katter =D Kram

Svar: Åh, nu känner jag mig genast lite mer peppad här! Du har rätt - det går ju snabbt. Egentligen. :) Ja det handlar ju lite om att anpassa sig efter hur livet i övrigt ser ut. För oss hade det inte heller varit någon höjdare att bo på landet nu, behöva köpa bil och pendla varje dag till skolan. No. Men man önskar ju ;) Varför just februari? Nu blir jag nyfiken. Och djur, OJ vad mycket trevligare det är med lite päls i huset! Hahaha, stordiggar din stil där. Kanske är det som är knepet!? Mannen kommer bli överlycklig när jag boat in hela huset med tavlor, mattor, servetter, handdukar och allt med djur på ;) KRAM
Hanna

Maria

Postat 2013-04-22 10:29:52

Ja det går så oerhört fort =) Som du skrivit innan så är ju flexibiliteten något som är underbart med att plugga, men jag pluggar ju för att börja jobba, så det känns naturligt ändå. Särskilt sedan jag började vikariera =) Jo jag kommer att ta examen i slutet på januari sedan åker vi på bröllopsresa till Thailand i två veckor. Lycka till med ditt hemliga projekt med, det är sådan häftig känsla när man är i startgroparna och har så mycket idéer och energi som du verkat ha! Kram!

Svar: Ja precis! :) Man får passa på att njuta - och även om man jobbar vid sidan om studierna tycker jag ändå att det känns himla "fritt och ledigt". Det passar mig som handen i handsken, att kunna disponera tiden som jag vill. ;) Åh, det förklarar saken! Det låter som en himla trevlig början på ert 2014. Jisses ja! Härligt. Det kommer ni ha gjort er väl förtjänta av :) Tack snälla - jag håller verkligen, verkligen tummarna för att detta blir av! Kram!
Hanna

cornelia

Postat 2013-04-25 10:01:09
Blogg: http://cornelias.spotlife.se

Jag kan bara hålla med. Jag längtar så jag nästan spricker efter hus på landet utan varken bilar eller grannar i sikte.. 1-2 katter skadar inte det heller. Varför är jag inte 10 år äldre? Vill både ha barn & hus och är nyss fyllda 20.. Mina kompisar drömmer om att backpacka jorden runt och jag om barn. Jag är knäpp :P

Svar: Haha, I know the feeling! Har nog alltid varit det "udda fåret" när det kommer till sådant ;) Vi kan vara knäppa ihop! :P
Hanna

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0