London

Kapstaden 2012.
 
Ja då är vi redan här, med en pappa-dotter-weekend i staden med stora klocktorn, pariserhjul och grymma musikaler framför oss. Ivrig som ett barn på julafton minsann! Jag menar..
  1. Jag får spendera en långhelg med en av jordens roligaste personer.
  2. Jag ska se en musikal som jag sett fram emot sedan jag var, hmm.. nu ska vi se här.. 15(?) år.
  3. Jag har världens bästa anledning att inte ens öppna kurslitteraturen på flera dagar.
.. hur skulle en person kunna bli annat än ivrig över det!?
 
I vanlig ordning har jag ingen aning om vad som borde packas ner i resväskan, vilket självfallet innebär att allt möjligt krimskrams (inklusive två tredjedelar av garderoben) slängs ner i bagaget med argument som "denna kanske jag kan behöva någon gång, om eh.. jag skulle trilla i en å, sedan bli rullad i en lerig sandlåda och någon direkt därefter vill ta en modellsnygg bild på mig!? Ja. Det kan ju hända. Den får också åka med.." - ni hör ju själva hur troligt det är att jag faktiskt skulle behöva alla sakerna. Det enda jag faktiskt får ut av mitt resonerande är en galet tung väska, helt i onödan. Jag tycker ju att jag borde lära mig det någon gång. Men så är jag tjej och då fungerar inte riktigt argumentet "äääsch, två par kallingar, ett par brallor och en tröja så löser det sig".. No. Det bara fungerar inte så.
 
Nåja. Nu ska jag ta mig an denna utmaning och bagagefight med den största entusiasm jag kan tänkas uppbringa - vi ska ju till London! Jag vill dessutom tro att jag börjat bli lite mer praktisk med åren. Ja att jag tänker steget längre nu, men vi får se. Det kan eventuellt vara önsketänkade från min sida. Om inte annat tar jag till min universallösning för alla problem - jag skriver en lista. Ja så gör jag.

Kommentarer

Sofie

Postat 2013-04-23 13:12:13
Blogg: http://www.highvoltage.blogg.se

ååh, härligt! hoppas ni får en underbar resa, och fint väder :)

Svar: Indeed! :) Dock såg inte vädret så lovande ut. Attans!
Hanna

Sofie

Postat 2013-04-23 16:06:11
Blogg: http://www.highvoltage.blogg.se

uschdå :/ de brukar ju va lite sisådär med vädret i London...!

Em

Postat 2013-04-23 21:29:15

Åh vad roligt, om du hittar på något spännande annorlunda får du gärna tipsa om det sen! Jag åker nämligen dit i juni :)

Svar: Oh, himlans skoj! Gissar på att du kommer ha bättre väder än vi. Åker du själv eller med någon? :) Jag kan absolut slänga upp ett inlägg efter resan sen.
Hanna

Em

Postat 2013-04-25 07:37:45

Jag kommer åka tillsammans med min mamma :)
Förhoppningsvis blir det en massa sol och värme, men man vet aldrig London har ju en tendens att bjuda på en hel del regn har jag hört.
Är det första gången du åker dit också?

Svar: Åh, så mysigt! Jag håller tummarna för att vädret är på våra sida både nu och i juni! :) Jo, det är väl tyvärr inte alltför ovanligt. Nåja, det blir säkert trevligt även med dåligt väder ;) Jag har faktiskt varit där några gånger tidigare (i samband med språkresor, utbytesresor och liknande), men vi har en del nya inslag denna gången. Så skoj! :) Har ni några saker planerade redan nu?
Hanna

cornelia

Postat 2013-04-25 09:53:03
Blogg: http://cornelias.spotlife.se

Åh vad härligt med en minisemester mitt i all vår-hysteri ;D

Nu har jag skickat ett megalångt svar till din mail. SE UPP! Kram

Svar: Ja det är verkligen inte fy skam - jag klagar inte ;) Åh, då får jag något roligt att läsa på flygplatsen sen! :) Svarar nog dock inte förens jag kommit hem igen vilket du säkert förstår ;) Kram!
Hanna

Zarah - mamma till smått

Postat 2013-04-25 18:52:48
Blogg: http://zaraholine.com

Åhh så roligt! Hoppas att ni får det helt underbart.

Svar: Oh, ja det blev verkligen fantastiskt lyckat! :)
Hanna

Em

Postat 2013-04-26 12:22:07

Ja jag med! Jaha så det betyder att du fattat tycke för staden? :)
Nja inte så mycket, någon musikal måste vi se och Oxford street och kanske London Eye om vi vågar (båda är höjdrädda) ;)

Svar: Vi hade faktiskt himla tur med vädret ändå, så det finns hopp! ;) Jo, nog tycker jag om staden. Sedan är det inte den vackraste plats jag sett, men människorna är trevliga och staden har mycket att erbjuda :) Oh, låter som en bra plan tycker jag!
Hanna

Clara

Postat 2013-04-28 23:02:53
Blogg: http://clararingqvist.blogg.se

Så roligt och mysigt! Hoppas att ni får det riktigt bra!

Svar: Jo det var inte helt dumt vill jag lova! :)
Hanna

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0