När dryga 10 procent är avklarade

Ja nu har jag naturligtvis lite mer än en termin avklarat på min utbildning, men i grova drag så hamnar vi därikring. Hur det känns? Ja som med allt så går det där upp och ner i vågor, men jag har hittills inte ångrat mitt beslut en enda gång. Detta är definitivt vad jag ska ägna mig åt - läraryrket alltså. Men för att återgå till skolsnacket igen. Första terminen. Ja den passerade synnerligen smärtfritt måste jag säga och resultatmässigt har det, utan att gå in på detaljer, aldrig varit några problem. Alls. Hur skönt som helst om ni frågar mig. Mycket att göra har det ibland varit (säg en utbildning där man inte har några uppgifter att göra), men ändå definitivt överkomligt. 
 
 
Ja vad ägnar jag mig åt nu då? Jo andra terminen skiljer sig mycket från första (som innebar en hög med kärnkurser för didaktik, pedagogik och bedömning), då denna termin består av ämnesstudier. Så just nu läser jag mitt huvudämne, som råkar vara spanska, och det är i sanning ingen dans på rosor vill jag lova. Om jag tidigare trodde att jag "kunde spanska hyfsat bra" så har jag nu fått bevisat motsatsen. Men vad gör väl det? Det är bara att bita ihop och lära sig. Allt. Bokstavligt talat.
 
Så ja, det är ungefär där jag står idag - med en snygg resultatlista från termin 1, som hotas att förstöras ganska stenhårt nu under termin 2. Inte alltför optimistisk. Fast vem vet, jag kanske överträffar mig själv. Det hade jag verkligen inte tackat nej till. När jag sedan överlevt detta ska jag minsann unna mig något ruggigt fint. OM jag överlever.

Kommentarer

basebollivet.blogg.se

Postat 2013-02-14 18:46:03
Blogg: http://basebollivet.blogg.se/

men vad roligt, då går det framåt med andra ord. och har du inte ångrat dig så har du säkerligen hittat helt rätt :)

Svar: Exakt! :) Det är så jag resonerar också, medan jag hoppas på det bästa ;)
Hanna

basebollivet.blogg.se

Postat 2013-02-14 20:33:28
Blogg: http://basebollivet.blogg.se/

Det tycker jag du ska göra, det går säkert kanon! :) Hoppas ni får en trevlig Alla hjärtans dag turturduvor små :)

Svar: Jag hoppas att ni får det minst lika fint idag :)
Hanna

Mamma till William och Wilma

Postat 2013-02-15 09:14:03
Blogg: http://blondis81.blogg.se

God förmiddag.Så skoj att höra från dig..Hoppas att allt är bra med dig & du får en fin start på helgen..Det var utanför Lund som ni bor eller hur var det? Ha en fin dag.kram

Svar: Allt fint med mig tack :) Och vi bor i Götborg. Kram och desamma fina du!
Hanna

vibeke

Postat 2013-02-15 12:42:30
Blogg: http://vibekeopeter.blogspot.com

Duktig du är !!! Ha en underbar helg !!!

Svar: Nä men vilken fin fredags-kommentar :) Hoppas ni får en fin helg ni också!
Hanna

Zimone ♥

Postat 2013-02-18 21:10:11
Blogg: http://starshadow.blogg.se

Ååh jag vet precis hur det är med studerandet.. det känns som att högen med läxor bara växer och växer och hur mycket man än tar tag i dem så fortsätter det :P Jag ser fram emot mitt sportlov nu, otroligt mycket!!!

Svar: Jo lite så. Den eviga pluggcykeln liksom ;)
Hanna

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0