När man saknar sin mamma

Ibland bara saknar man sin mamma lite extra. Det gör åtminstone jag. Så är det. Det finns många delar som är obeskrivligt sköna med att flytta hemifrån, men vissa vardagssaker är omöjligt att inte sakna. Som att få skratta åt mammas alla egenpåhittade ord (t.ex. hyffsligt - för det var så jobbigt att säga hyfsat?), hennes förmåga att tala i halva meningar (ja det där med att gissa sig till andra halvan är en konst i sig) och hennes envisa konstateranden om att "jo, han sjunger visst I wanna kill" när det egentligen ska vara "upon a hill" (det gäller alla låttexter - hon prickar aldrig alla rätt utan ändrar minst två meningar, oftast fler).
 
Sådant saknar jag. Det är ju inte riktigt på samma sätt som jag saknade mamma när jag var 3 år. Nja. På den tiden grät jag hysteriskt varje gång hon skulle åka iväg, och när jag började sakna henne ännu mer gick jag in i garderoben och luktade på hennes kläder. Förstår ni hur mammig jag måste ha varit innerst inne (eftersom alla sådana minnen sitter i än idag och jag nästan kan känna "paniken över att mamma inte var där")? Nåväl. Nu är det ju som tur är lite annorlunda. Nu tycker jag om att ha henne nära mer för att hon är en av mina favoritpersoner, och kanske inte så mycket av just "mammighet".
 
Och svar ja, vi kommer "flytta hem" illa kvickt så snart studierna är klara.. Löjligt hemmakära som vi är. Familjen är ju det finaste vi har! Ja naturligvis måste ju hus och jobb vara fixat innan, men det går alltid att ordna.
 
När man blir sådär mammamyssugen så är det ganska perfekt att roa sig åt att titta igenom fotoalbum. I största allmänhet är det ganska underhållande att göra (speciellt när man som mig har varit sjuk och uttråkad till döds). Men åter till min mamma. Jag har så många hysteriskt roliga bilder på henne att de skulle kunna ge mig konstant skrattkramp i ett halvår. Minst. Jag kan fråga mig själv om och om igen utan att faktiskt förstå - vad gör hon? Och kanske framför allt hur lyckas hon? Hysteriskt roligt. Ja.
 

Min mamma är egentligen väldigt snygg hon...
... men ibland (läs: när det kommer till fotografering) förstår jag inte riktigt hur hon lyckas alltså.

Kommentarer

cornelia

Postat 2013-02-08 10:37:54
Blogg: http://cornelias.spotlife.se

Gud, vad härlig hon ser ut att vara! :)

Har skickat ett svar på din mail nu ;) Kram

Svar: Ja det är hon minsann! :)
Hahaha, illa när du måste påminna mig. Måste bli bättre på det där! ;) Men ska genast kika! Kram
Hanna

ERIKA ENROTH

Postat 2013-02-08 14:25:08
Blogg: http://erikaenroth.com/

Förstår hur du menar !=) Mamma är ju alltid mamma =)

Cissi - mamma till Emma och Alice

Postat 2013-02-08 16:53:03
Blogg: http://nastanperfekt.blogg.se

Känner igen det där med mammighet! fast min kom nog mer på "äldre dar" eller ja, tonåren - sen dess har hon nog varit min bästa vän..
känns verkligen toppen att flytta hem nu - även om jag aldrig lämnat sthlm kommer vi bo dryga 10 minuter från varandra nu!

Svar: Se där! Ja vi alla är ju olika :) Ja det förstår jag verkligen! (Är förresten lite småavis på er som ska flytta till hus nu - jag vill också!)
Hanna

Matilda

Postat 2013-02-08 16:55:26
Blogg: http://matildalinneaforslund.blogg.se

Vad jag känner igen mig! Jag bor bara 3 mil ifrån min mamma men oj vad jag kan sakna henne ibland. Inte för att jag är beroende (som när jag var liten) men just för att hon är en underbar person som jag alltid känner mig trygg tillsammans med.

Svar: Ja men precis! Visst är det verkligen så!? :) Fast så känns det ju lite bra att sakna henne också - hade varit tråkigt om man inte gjort det.
Hanna

Fröken M - Vinn en Mix & Go Smoothie Mixer

Postat 2013-02-08 17:21:37
Blogg: http://frokenmela.se

Fantastiskt VACKER skulle jag säga, och den andra bilden visar bara på en härlig humor :)
Ha en mysig helg !

Svar: Ja nog hon är hon allt bra fin hon! :) Åh, hoppas din helg blir magiskt fin den också!
Hanna

Maria

Postat 2013-02-08 18:33:39

Som vanligt känner jag igen mig i det du skriver hih. Vi bor just nu 27 mil från våra föräldrar men kommer också flytta så fort jag har fått min förskollärarexamen om ett år. Visst är det fint ändå att ha så härliga nära och kära att man längtar så efter dem :) kram

Svar: Åh! Hihi! :) Nä men vänta lite nu här - läser du också till lärare? (Fast för lite yngre åldrar än det jag läser till, men ändå. Spännande.) Ja, att ha en fin familj är ju det finaste i livet! Kram
Hanna

Mammi

Postat 2013-02-08 20:49:48

mamman själv bara ler och njuter av inlägget.. Eller ja, vissa delar av det. Inte alla de felaktigheter som du har lyckats prestera här o var. MAMMMA HAR ALDRIG FEL!!! Älskar dig hjärtat.

Svar: Nej självklart, hur kunde jag glömma - mamma har aldrig fel! Puss och älskar dig mer :)
Hanna

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0