Nytt pass inför en april-resa

 
Senast jag stod i ett bås hos polisen med förhoppningar om att bli snygg på ett passfoto (ja nog fasen lyckas man aldrig men ändå, man kommer alltid dit med förhoppningen att det kanske kanske ska gå - bara denna gången) suckade polistanten och sa "skratta inte, se neutral ut" medan min kära far stod på min andra sida, petade fingrar i sidan på mig och apade efter "skratta inte då Hanna, skratta inte.. ah äääär det ett litet leende där - ajjabajja!" Ja ni hänger med. Det är en mycket mogen far jag har. Kortet blev ruskigt fult - otippat! Hur som helst, den där bilden har jag alltid bortförklarat med att "min pappa retades, därför ser jag så ful ut" (I know, det är logiskt så det bara skriker om det).
 
Nu var det då dags igen, och min pappa befann sig inte ens i samma stad. Jag hann klä på mig i tid, ja jag han till och med duscha och sminka mig. Ni kan ju tro att mina förhoppningar var höga! Jag kommer dit, ler in i kameran, tanten säger "var neutral", jag ändrar minen, *poff* och.. wait WHAT!?
 
Ja, numera är jag ägare av Sveriges utan tvekan fulaste passfoto. Jag skämtar inte. Jag betalade 350 spänn för ett pass med ett foto som det allvarligt talat är ett under ifall passkontrollanterna ens kan se är jag på. Vi har bytt liga helt och hållet; frågan är inte längre "vem är det på fotot?" utan snarare "vad är det på fotot?". Min man som alltid säger att jag är vackrast i världen yttrade kommentaren "hmm jao.. Det var faktiskt inte en jättefin bild på dig älskling". Inte så hårt tycker ni. Nej. Men när min man säger det så är det faktiskt riktigt riktigt illa, och för en annan människa skulle det innebära "ful som ett träsktroll". Bara 5 år kvar innan jag får byta.. Bara 5 år.
 
Men nu till de lite roligare delarna. Det finns trots allt en anledning till att jag måste förnya mitt pass. I april åker nämligen jag och min (7års-mogna) pappa till London en helg. Ni anar inte hur mycket jag ser fram emot det! En riktig farochdotter-helg. Och han är faktiskt en av mina absoluta favoritpersoner - mogen eller ej - så det ska bli hur skoj som helst!

Kommentarer

basebollivet.blogg.se

Postat 2013-02-28 20:34:19
Blogg: http://basebollivet.blogg.se/

Aldrig är man snyggare än när man ska ta sitt passfoto. "Denna gången SKA det bli bra". Och aldrig blir man så besviken som när man får se det. Passfotografering är nog det enda som slår att gå in i ett dåligt upplyst omklädningsrum med tre speglar på att ta ner ens självförtroende x antal pinnar på stegen. Hopless case! Kram

Svar: Indeed! Dagsens sanning det. Enda fördelen med att man har samma pass i 5 år är väl just det, att det dröjer 5 år innan man måste ta smällen igen. Hua! Kram på dig :)
Hanna

s

Postat 2013-03-01 10:22:48
Blogg: http://barasandrras.blogg.se

fin blogg

Rhoda Alemayehu W Michael

Postat 2013-03-01 12:47:01
Blogg: http://rhodamichael.se/

va fin blogg! bloglovinbyte?

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0