Att vara en riktig hamster

Samla på saker gör vi alla. Och även onödiga saker. Personligen är jag lite av en självutnämnd expert på området. Det har jag alltid varit. Men så träffade jag min andra halva och sedan dess har jag liksom tvingats dra ner på hamstrandet en aning. Han sätter verkligen stenhårda samlarregler (som endast milda, men synnerligen vältränade, valpögon kan rubba) i vårt hem.
 
Några saker har jag dock ändå lyckats smuggla förbi hans skarpa blick. När jag, för någon vecka sedan, gjorde en rensning i bokhyllan gjorde jag samtidigt en herrans massa fynd. Till listan kan läggas
  • cirka 40 halvskrivna block.
  • presentkort hos "Elise Pill" (dvs. 5 minuters hårkli hos min lillasysters påhittade salong - en ovärdelig present som jag fick för kanske 5 år sedan och ännu inte har använt).
  • 7 trasiga plastmappar i diverse spännande färger.
  • teckningar som min lillasyster gjorde 2005 (10 december faktiskt, om man ska lita på att hon hade koll på sådant när hon daterade mästerverken).
  • miljontals gamla inlämningsuppgifter, prov och uppsatser (från mina högstadieår.. eh!).
Men det som ändå tar hem priset är ett informationsblad som jag sparat på. Ett papper som måste vara självaste definitionen av att hamstra saker. Hör här. Jag har alltså sparat på ett dokument med rubriken "goda råd vid köp av hamster".
 
När jag fick pappret?
Samtidigt som jag hämtade hem min lilla guldhamster Fiffi.
När jag (läs: mina föräldrar) köpte Fiffi?
Ungefär när jag gick i 4:an.. Alltså år 2002. För er som är kassa på matematik är det 11 år sedan.   
 
Som sagt. Självaste definitionen av att hamstra. Jag är ett hopplöst fall. Uppenbarligen.
 

Kommentarer

Maria

Postat 2013-07-02 21:54:56

Haha vad charmigt =D Jag har också skötselråd till mina hamstar jag hade på mellanstadiet och en hel del skolgrejer från alla dessa år. Men jag har faktiskt rensat ut mycket =)

Svar: No way!? Haha, det är ju nästan lite creepy hur lika vi är med vissa saker. Fast hysteriskt roligt! :) Jag älskar't. Åh, har faktiskt försökt rensa ut lite här jag med. Ibland. Men det lyckas ändå smyga sig in saker och papper både här och där.. Förstår inte hur!
Hanna

Cissi

Postat 2013-07-04 12:06:32
Blogg: http://nastanperfekt.blogg.se

Är precis likadan.. "Kan ju bli bra att ha"! Nu när vi flyttade rensade jag hur mycket som helst, men har några kartonger med skolarbeten (6 års- gymnasiet) hos mina föräldrar!

Svar: Preciiiiis! Alltid den där "det kan kanske komma till nytta".. Värdelöst ju! Jag skulle också behöva en flytt tror jag ;)
Hanna

Em

Postat 2013-07-07 23:00:23

Vad underbart!
Känner igen mig massor och kommer snart behöva slänga en massa som känns hårt, men som jag inte tittat på de senaste fem åren, då jag köpt egen lya :)

Svar: Igenkänning är alltid lika spännande ;) Jag förstår inte varför man sparar på allt, det är ju som du säger och man kollar ju ALDRIG på det. Ändå går argumentet "jag kanske vill ha detta någon gång" varmt här hemma.. Märkligt.
Hanna

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0